MINU LAND ROVER S IIA 109" AASTAST 1970

Lühidalt minu omanduses olevast Land Rover'ist

Minu autoks on 1970. aastal sündinud Seeria IIA. Briti kaunitar on 109" keremudeli, kõvakatuse ja kolme uksega. Edasi veab seda masinat: 2286 cm3 nelja silindriga ridamootor millest on välja võlutud 50 Kw.
Kütusena kasutusel bensiin, mida annab ette Zenith 36IV ühedüüsiline karburaator. Kütust saab ta kahest autonoomsest kütusepaagist. Autol on osaliselt sünkroniseeritud neljakäiguline käigukast koos laiendusega, mis võimaldab lisada autonoomse jõu väljavõtu võlli. Elektrisüsteem on 12 voldine.

Minu Land Rover on oma pika ja kireva elutee jooksul käinul läbi päris mitmete omaniku käe alt. Kahjuks pole kõik temasse kuigivõrd heaperemehelikult suhtunud. Ning seepärast jõudis see auto minu valdusesse üpris armetus seisukorras. Enamuse ajast on see auto siiani kahjuks veetnud remondis või remondi ootel.

Maarjamaale on ta jõudnud Soomest 1992. aasta sügisel, olles olnud seal kahe omaniku kasutuses. Siin on Ta olnud kolme omaniku käes ning mina sain Tema omanikuks 1996. aasta 1. augustil. See oli armumine esimesest silmapilgust.

Juba samal 1996. aastal algas auto putitamine ning on kestnud väikeste vahedega siiani.

2000. aasta sügisel läks auto seoses mootori rikkega kapitaalremonti. Kogu auto sai täielikult koost lahti võetud ning üksipulgi üle vaadatud. Selle tegevuse käigus tehtud pildid ajendasid mind antud lehekülge looma.

Aastatel 2000-2002 tegi auto läbi kapitaalse ennistustöö. Lisaks uuenenud välimusele on täielikult uuendatud ka salongi ja kongi sisu. Mootorile on tehtud kapitaalremont ning paigaldatud Land Rover S-III täissünkroniseeritud käigukast. Alusraam sai liivapritsiga puhastatud, ning seejärel kuumgalvaniseeritud. Autole sai paigaldatud ka täiesti uus elektrisüsteem. Vahetatud said kõik olulised ja kulunud või väsinud siduri-piduri detilid. Varasema remondi käigus sai auto ka uued Monreoe gaasiamortisaatorid ja uued vedrulehed. Väga olulise komponendina sai asendatud ka rooliamortisaator. Asendatud sai kogu toite-ja väljalaskesüsteem.

2003. aasta sügisest kuni 2005. aasta sügiseni auto kahjuks seisis, oodates lahedamaid finantsvõimalusi. 2005. aasta sügisest kuni 2006. jaanuarini tehti autole taas väikene remont, kõrvaldati need vead mille tõttu auto seisma jäi ning asendades seismise käigus väsinu detailid .

2007. aasta hilissuvel viidi auto taas turvalisemasse kohta ja proovitakse seismisestteingitud probleem kõrvaldama asuda ning ennistama hakata.

Arvestades auto soliidset vanus ei ole Teda väga ekstreemseks maastikusõiduks kasutanud.

Esilehel oleval piltidel võite näha, milline nägi auto välja 2002. aasta aprillis.

UUENDATUD
31.07.2008