Lühidalt minu omanduses
olevast Land Rover'ist
Minu autoks on 1970. aastal
sündinud Seeria IIA. Briti kaunitar on 109" keremudeli, kõvakatuse ja kolme
uksega. Edasi veab seda masinat: 2286 cm3 nelja silindriga ridamootor millest
on välja võlutud 50 Kw.
Kütusena kasutusel bensiin, mida annab ette Zenith 36IV ühedüüsiline karburaator.
Kütust saab ta kahest autonoomsest kütusepaagist. Autol on osaliselt sünkroniseeritud
neljakäiguline käigukast koos laiendusega, mis võimaldab lisada autonoomse
jõu väljavõtu võlli. Elektrisüsteem on 12 voldine.
Minu Land Rover on oma
pika ja kireva elutee jooksul käinul läbi päris mitmete omaniku käe alt. Kahjuks
pole kõik temasse kuigivõrd heaperemehelikult suhtunud. Ning seepärast jõudis
see auto minu valdusesse üpris armetus seisukorras. Enamuse ajast on see auto
siiani kahjuks veetnud remondis või remondi ootel.
Maarjamaale on ta jõudnud
Soomest 1992. aasta sügisel, olles olnud seal kahe omaniku kasutuses. Siin
on Ta olnud kolme omaniku käes ning mina sain Tema omanikuks 1996. aasta 1.
augustil. See oli armumine esimesest silmapilgust.
Juba samal 1996. aastal
algas auto putitamine ning on kestnud väikeste vahedega siiani.
2000. aasta sügisel läks
auto seoses mootori rikkega kapitaalremonti. Kogu auto sai täielikult koost
lahti võetud ning üksipulgi üle vaadatud. Selle tegevuse käigus tehtud pildid
ajendasid mind antud lehekülge looma.
Aastatel 2000-2002 tegi
auto läbi kapitaalse ennistustöö. Lisaks uuenenud välimusele on täielikult
uuendatud ka salongi ja kongi sisu. Mootorile on tehtud kapitaalremont ning
paigaldatud Land Rover S-III täissünkroniseeritud käigukast. Alusraam sai
liivapritsiga puhastatud, ning seejärel kuumgalvaniseeritud. Autole sai paigaldatud
ka täiesti uus elektrisüsteem. Vahetatud said kõik olulised ja kulunud või
väsinud siduri-piduri detilid. Varasema remondi käigus sai auto ka uued
Monreoe gaasiamortisaatorid ja uued vedrulehed. Väga olulise komponendina
sai asendatud ka rooliamortisaator. Asendatud sai kogu toite-ja väljalaskesüsteem.
2003. aasta sügisest
kuni 2005. aasta sügiseni auto kahjuks seisis, oodates lahedamaid finantsvõimalusi.
2005. aasta sügisest kuni 2006. jaanuarini tehti autole taas väikene
remont, kõrvaldati need vead mille tõttu auto seisma jäi
ning asendades seismise käigus väsinu detailid .
2007. aasta hilissuvel
viidi auto taas turvalisemasse kohta ja proovitakse seismisestteingitud probleem
kõrvaldama asuda ning ennistama hakata.
Arvestades auto soliidset
vanus ei ole Teda väga ekstreemseks maastikusõiduks kasutanud.
Esilehel oleval piltidel
võite näha, milline nägi auto välja 2002. aasta aprillis. |